Διατροφή για γράμμωση

Βαθμολογία: 

Χάσιμο λίπους και κιλών, καλογυμνασμένο κορμί και γράμμωση. Αυτό που ονείρευονται όλοι και όλες.  Στην πραγματικότητα δεν είναι δύσκολο να το πετύχουμε αυτό αρκεί να ξέρουμε ότι όλα ξεκινάνε από την σωστή διατροφή.

Μάλιστα, το μυστικό για τέλεια γράμμωση δεν είναι να ξεπατωνόμαστε στα γυμναστήρια. Αντίθετα, το 70% μιας πετυχημένης γράμμωσης ξεκινά από την ειδική διατροφή και τελικά από την κουζίνα μας! Γιατί για να πετύχουμε γράμμωση, πρέπει η διατροφή μας να έχει το λεγόμενο ενεργειακό έλλειμμα, δηλαδή να παίρνουμε λιγότερη ενέργεια και θερμίδες από πριν.

Στο διαδίκτυο κυκλοφορούν δεκάδες δίαιτες για γράμμωση, ωστόσο το μυστικό είναι να γνωρίζουμε ποιες τροφές θα μας δώσουν τον κατάλληλο αριθμό από ποιοτικές θερμίδες, ώστε και να νιώθουμε χορτάτοι και να παίρνουμε τα διατροφικά στοιχεία που χρειαζόματε για την υγεία μας. Βεβαίως, όλα αυτά γίνονται καλύτερα και αποκτάμε γρηγορότερα γραμμωμένο κορμί αν γυμναζόμαστε.

Αντί για ημερήσιο ή εβδομαδιαίο διαιτολόγιο, είναι καλύτερο να αναφέρουμε ποια φαγητά κάνουν για γράμμωση και τι πρέπει να προσέχουμε. Σημειώστε ότι χρειαζόμαστε και πρωτεϊνες και σωστούς υδατά νθρακες αλλά πολύ λίγα λίπη.

Το βασικό είναι να θυμάστε ότι θέλουμε φαγητά με μικρό γλυκαιμικό δείκτη, δηλαδή αυτά που δεν αυξάνουν τη γλυκόζη στο αίμα. Χαρακτηριστικό παράδειγμα του τι πρέπει να αποφεύγουμε σε μια διατροφή για γράμμωση είναι το ψωμί και τα ζυμαρικά. Επίσης, καλό είναι αν μετράμε τις θερμίδες να παίρνουμε λιγότερες από το 100% που χρειαζόμαστε κανονικά.

Προτιμάμε:

  • Φυσικές τροφές χωρίς επεξεργασία
  • Ινώδη λαχανικά για υδατάνθρακες, όπως μπρόκολο, κουνουπίδι και σπανάκι,
  • Μικρά και συχνά γεύματα με ελάχιστο λίπος. 5-6 για άνδρες και 4-5 για γυναίκες.
  • Κάθε γεύμα να περιέχει μια πηγή πρωτεϊνης, π.χ. αυγά, κοτόπουλο, φιλέτα, λιπαρά ψάρια όπως η σαρδέλα
  • φακές
  • φασόλια
  • Μετά από λίγη γυμναστική, ένα φυσικό χυμό ή μια μπανάνα
  • ζυμαρικά ολικής άλεσης
  • Τα φρούτα επιτρέπονται αλλά με μέτρο και αν γίνεται αποξηραμένα

Αποφεύγουμε:

  • ζάχαρη,
  • γλυκά,
  • άσπρο αλεύρι και τα παράγωγά του, δηλαδή ψωμί, άσπρα ζυμαρικά
  • ρύζι
  • αναψυκτικά
  • αλκοόλ
  • γαλακτοκομικά

Μοιραστείτε το!


Βρείτε τις συνταγές μας παντού